Sivututkan blogi

Vinkkejä ja ajatuksia verkkosivuista, WordPressistä ja yrittäjyydestä. Tilaa uutiskirje, niin saat ilmaiset vinkit sähköpostiisi kerran kuussa!

Uutiskirjeen tilaaminen ei sido sinua mihinkään ja voit peruuttaa tilauksen milloin vain. Uutiskirjeen tilaamalla hyväksyt tietosuojaselosteemme.

Sivututkan henkilöstö
28.2.2019

Sivututkan läpileikkaus 2019

Kävin viime kirjoituksessani läpi Sivututkan vuoden 2018 onnistumisia ja mokia. Lupailin myös kirjoittaa tarkemmin raha-asioista, kunhan luvut tarkentuvat. Kirjoitus paisuikin vähän isommaksi katsaukseksi meidän toiminnasta, joten jos pelkästään numerot kiinnostavat, niin tästä voi pikakelata...

Antti Rauhala
Fitter verkkosivut
31.1.2019

Yrityksen brändäys – Ensimmäisen brändäysprojektin tulokset

Brändäys on kiehtonut minua vuosikaudet, ja kun lopulta Sivututkalle tarjoutui tilaisuus brändätä uusi ja uljas startup, Helsinkiläinen Fitter, olin onnesta soikeana. Vaikka brändäysprojekti oli meille ensimmäinen laatuaan, sen hoitamiseen oltiin valmistauduttu ahkerasti jo vuoden päivät. Hyvällä...

Jussi Korhonen
Sivututka 2018
28.1.2019

Sivututkan vuosi 2018 – miten meni noin niinku omasta mielestä?

Otetaanpa katsaus Sivututkan viime vuoteen. Mitä tehtiin, missä onnistuttiin, mikä meni metsään? Itselläni päällimmäisenä asiana viime vuodesta on jäänyt mieleen ajoittain järjetön työmäärä. Kesäloma typistyi yhden viikon mittaiseksi, jonka lisäksi ehti onneksi pitää parin viikon paussin...

Antti Rauhala
30.11.2018

Luovassa projektissa onnistuminen

Kun vuosia takaperin asiakas soitti meille ja sanoi haluavansa kotisivut, me olimme iloisia ja innokkaita. Vastauksemme oli luokkaa "Loistavaa! Eiköhän aloiteta projekti. Vastaatko näihin uusia verkkosivuja koskeviin kysymyksiin ekana sähköpostilla kiitos". Oli kiire päästä tekemään, ja palvella asiakasta...

Jussi Korhonen
28.10.2018

Yritysilmeen ja brändäyksen ero

Miltä näyttää vastaan miltä tuntuu Termit brändi ja yritysilme menevät usein sekaisin. Monet yrittäjät ajattelevat, että brändi tarkoittaa yritysilmettä. He ovat osittain oikeassa: yritysilme on osa yrityksen brändiä. Yritysilme tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, miltä yritys näyttää....

Jussi Korhonen
6.10.2018

Kulissien takana: Näin meillä tehdään verkkosivuja

Verkkosivuja voi tehdä loputtoman monella tavalla. Toteutustapoja on suunnilleen yhtä paljon, kuin on tekijöitäkin. Yhdessä ääripäässä syötetään valmiiseen verkkosivupohjaan nopeasti tekstit ja kuvat. Toisessa päässä taas käytetään satoja työtunteja pelkästään käyttökokemuksen...

Antti Rauhala
8.8.2018

Oululainen sanakirja kotisivujen ostajalle

Jos haet verkkosivuille toteuttajaa, joudut juttusille monenlaisten myyntiheikkien ja yrittäjien kanssa. Osa heistä ei ole vielä kadottanut empatian tajuaan, ja he puhuvat kanssasi ymmerrettävällä sanastolla. Siis sellaista kieltä, jota alan ulkopuolinenkin ymmärtää. Sitten ovat ne muut, jotka...

Jussi Korhonen
1.5.2018

Yritysblogi: Vinkit aloittavalle bloggaajalle

Bloggaaminen on siirtynyt pienen piirin harrastelusta jo kauan sitten yritysmaailmaan. Sisältömarkkinointi on päivän sana, jonka ytimessä on monesti yrityksen blogi. Blogikirjoitukset toimivat monesti hyvinä sisäänheittotuotteina, joiden tarkoituksena on rakentaa luottamusta ja asiantuntijakuvaa...

Antti Rauhala
26.3.2018

Millainen on hyvä logo?

Artikkelia päivitetty 28.2.2019 Lisätty osio "Miten hankit hyvän logon" Kuten kaikki graafinen suunnittelu, logojenkin tekeminen on oma taiteen lajinsa. Logot ovat siitä uniikkeja, että niiden osa yrityksen identiteettiä on hyvin merkittävä. Siksi logoihin liittyy tiettyjä vaatimuksia, joita perinteisessä...

Jussi Korhonen
2.2.2018

Laadukas on tyhmä sana

Laatu-sanan keksijä halusi kaiketi viestiä lyhyemmin, että tuote on hyvä. Sanoin kaiketi, koska laatu-sanan merkitys on ollut retuperällä jo pitkän aikaa. Tätä kirjoittaessa menin erään ison ja tunnetun suomalaisen verkkokaupan sivuille. Haaveilen läskipyörästä, joten otin fatbike-kategoriasta auki...

Jussi Korhonen

Räätälöidyt kotisivuratkaisut

Kotisivupalvelumme

Toteutamme sinulle räätälöidyn ja oikeita tuloksia tuottavan WordPress kotisivupaketin, olitpa sitten yhden tai 50 henkilön yritys.