Sivututkasta kuoriutui Arcode ja All Out Agency
Sivututkan kymmenen toimintavuoden jälkeen meidän on aika siirtyä eteenpäin. Työt ja intohimo erinomaisen verkkosivupalvelun eteen jatkuvat uusissa yrityksissä.
Antti jatkaa WordPress-kehittäjänä ja asiantuntijana Arcode -nimen alla. Jussi suunnittelee ja toteuttaa verkkosivustoja All Out Agency -nimellä.
Voit lukea lisää päätöksestä ja sen taustoista tästä blogikirjoituksesta. Sivututkan tarinan ja parhaat palat löydät täältä.
Vuosi
2021
Nämä tehtiin
- Verkkosivujen suunnittelu
- Verkkokaupan suunnittelu
- WordPress + WooCommerce toteutus
Tekijät
- Sivututka
Tavoitteet
- Houkutella globaalia yleisöä ja uusia asiakkaita
- Parantaa brändivaikutelmaa
- Antaa mielikuva luotettavasta alan suunnannäyttäjästä
- Mahdollistaa SaaS-palveluiden suora osto
Uskottavuutta terveydenhoidon tulevaisuuden tekijälle.
DNA:n lukemisen kustannukset laskevat 100 kertaa nopeammin kuin tietokoneiden laskentatehon kustannukset. Yhden DNA-lukutuloksen ”tulkkaustyö” lääkäreille hyödylliseen muotoon on supertietokoneelle sopiva työmaa. Edessä häämöttää väistämätön umpikuja: raakaa DNA-dataa on liikaa ja tietokoneiden laskentatehoa on liian vähän.
Kuka analysoi ne miljardit lukutulokset nopeasti lääkärien käyttöön kymmenen vuoden päästä, kun DNA:n lukutarkastus on rutiinitoimenpide terveystarkastuksissa?
Tämä on terveydenhuollon 2020-luvun merkittävimpiä haasteita, johon Euformaticsilla on kotimainen ratkaisu.

Luotettavan ja vakavasti otettavan kärkitoimijan meininkiä.
Euformatics toimii alalla, jossa kohdeasiakas on lääketieteen asiantuntija. Toistaiseksi kohtalaisen tuntemattomana alan toimijana tarvittiin kasvua tukeva verkkosivusto, joka viestii kuvaa uskottavasta ja luotettavasta kumppanista.
Teknologiayrityksenä Euformatics kaipasi lisäksi ilmettä ja fiilistä osaamisen globaalista edelläkävijästä ja suunnannäyttäjästä genetiikan pilvipalveluissa.
Kolmas tärkeä tavoite on, että uusi sivusto alkaisi tuottaa liidejä.
Vertaile sivustoa ennen / jälkeen raahaamalla keskeltä:



Kaikki lähtee asiakkaista.
Maailmankuuluja asiakkaita haluttiin esitellä pisteinä kartalla heti etusivulla. Ensimmäiset ideat Google Maps-kartasta joutivat pian romukoppaan: alkunäkymään ei jäisi tilaa millekään muulle, kuten selkeästi luettavalle otsikolle.
Lopulta päädyimme interaktiiviseen 3D-karttapalloon, joka mahdollistaa mielenkiintoisen asiakkaiden esittelyn viemättä kohtuuttoman paljon tilaa näyttöruudulta. Samalla vaikutelma teknisesti pätevästä suunnannäyttäjästä moninkertaistuu.
Koko maapallo on siis kävijöiden vapaasti katseltavissa, ja karttapisteitä voi tutkia tarkemmin klikkaamalla auki tieto-ikkunan.

Tavoitteena liidit.
Sivuston tärkein käytännön tavoite on toimia myyntikanavana ja kerätä Euformaticsin myyntitiimille liidejä.
Huomioimme liidikeskeisyyden projektin alusta loppuun. Ylävalikossa kulkee käyttäjän mukana aina näkyvillä korostettu painike ”Book a demo”, joka ohjaa käyttäjää helpoimpaan tapaan ilmaista kiinnostus tuotteita kohtaan.
Jotta demovarauksen tekeminen olisi käyttäjälle mahdollisimman vaivatonta, varaus tehdään suoraan kalenterinäkymässä parilla klikkauksella.
Koska asiakaskunta on globaali, kalenteritoiminto huomioi aikavyöhyke-erot: käyttäjä näkee vapaat ajat suoraan omassa aikavyöhykkeessään, eikä joudu temppuilemaan matematiikan kanssa varausta tehdessä:

Räätälöityä tuoteräätälöintiä.
Euformatics tarjoaa SaaS-palveluita, joiden hinnat pitää näkyä verkkosivuilla helpon ostamisen ja markkinoinnin tukena.
Pilvipalvelu on moniosainen, ja jokaisessa osassa on omat asetuksensa, jotka vaikuttavat kokonaisuuden hintaan. WooCommercen perinteiset tuotevariaatiot joutivat heti kättelyssä teuraalle: varovaisenkin arvion mukaan variaatioita olisi syntynyt yhteensä yli 2500.
Lisäosat sullottiin roskiin, ja käärimme hihat.
Tuotekonfiguraattori joka sopii tuotteelle justiinsa.
Mikään harkittavissa oleva WooCommerce-lisäosa ei saavuttanut edes lähelle haluttua räätälöintinäkymää, joten rakensimme tuotevalinnat käsin.
Ostovaiheessa käyttäjälle ei saa koskaan tulla ajatuskatkosta. Niinpä rakensimme räätälöinnin mahdollisimman suoraviivaiseksi.
Alussa näytetään kolmivaiheinen ostomatkan polku ”olet täällä” -tyyliin, jonka jälkeen mennään suoraan asiaan.
Käyttäjältä kysytään helppoja kysymyksiä. Lisäkysymyksiä paljastuu tarvittaessa sitä mukaa, kun käyttäjä valitsee vastauksia. Valintojen vaikutus hintaan näytetään käyttäjälle välittömästi.

Kassanäkymä, joka mahtuu kerralla näytölle.
Ostamisen helpottamiseksi pidimme kassanäkymän yksinkertaisena. Näkymä kertaa mitä olet ostamassa sekä kysyy maksua ja käyttäjätilin luontia varten kriittiset tiedot. Ei mitään ylimääräistä, joka voisi harhauttaa ostajan ajatuksia sivuraiteelle.
Jos tilaat Suomesta, näet lisäksi veron määrän kuten asiaan kuuluu.


Mitä mieltä asiakas oli?

Parasta Sivututkan kanssa toiminnassa on verkkosivuston lopputuloksen korkea laatu niin toiminnallisesti kuin visuaalisen suunnittelun näkökulmasta.
Yhteistyö Sivututkan kanssa oli mutkatonta ja sujuvaa. Saatiin erinomaiset uudet sivut tukemaan Euformaticsin kasvua.
On ollut hauska seurata, miten sivu on tuottanut uusia liidejä. Perjantaina lähetin tarjouksen lähi-Itään casesta, joka on toistaiseksi suurin suora työn alla oleva SaaS-kauppa ulkomaille. Useampi muukin on aika pitkällä ja liidit ovat tulleet saitin kautta ja tätähän ei tapahtunut viime vuonna juuri ollenkaan.