Vuosi
2020
Nämä tehtiin
- Verkkosivujen suunnittelu
- Räätälöity WordPress toteutus
- Sisällöntuotanto
Tekijät
- Sivututka
- Valu Digital
- Kuvituskonttori
Hakutoiminnosta verkkosivujen vetonaula.
Valu Search on edistyksellinen hakutoiminto, joka esittelee verkkosivujen hakutulokset nopeasti ja tärkeysjärjestyksessä. Tuotteen kehittäjätiimillä Valu Digitalilla oli kädet täynnä töitä, joten verkkosivuprojekti ulkoistettiin isolta osalta meidän sivututkalaisten huomaan.

Iloista, omaperäistä ja rohkeaa.
Suunnittelutyössä päästiin liikkeelle pienellä brändin pohtimisella. Miltä Valu Searchin haluttaisiin näyttävän ja tuntuvan?
Valun kanssa päätettiin pyrkiä erottumaan kilpailijoiden brändeistä selkeästi rohkeammalla ja omaperäisemmällä lähestymistavalla. Kirkkaita värejä ja selkokielistä viestintää. Tuotteen hakutoimintoon liittyen seikkailua ”hakutulosten viidakossa” hieman Indiana Jones tyyppisessä hengessä.
Toisaalta kaikki tämä visuaalinen näyttävyys ei saanut olla esteenä sivuston päällimmäisille tavoitteille: viestiä tuotteen hyödyt ymmärrettävästi ja saada potentiaalinen asiakas ottamaan yhteyttä.
Pientä maustetta elävöittämään käyttökokemusta.
Uutta brändiä ei lähdetty luomaan otsa kurtussa. Kuvitukset herätettiin henkiin pienellä vieritysefektillä sivuja selattaessa. Indiana Jones hengessä sivustolle rakennettiin myös minipeli, jossa etsitään aarrearkkuja. Minipelin toteutuksen idea lähti koko brändinkin taustalla olevasta löytämisen riemun ajatuksesta. Löydätkö kaikki aarteet?

Yhteistyön voimalla maaliin.
Sivusto saatiin viilailtua valmiiksi hyvässä yhteistyön hengessä. Me Sivututkalla hoidettiin sivuston suunnittelu ja suurin osa teknisestä toteutuksesta, kuvitukset toteutti Kuvituskonttori, kun taas Valun tontille kuului hakudemon toteutus ja muita teknisiä viilauksia.


Tavoitteena hyötyjen viestintä ja asiakkaan yhteydenotto.
Visuaalisesta karkista huolimatta verkkosivujen perimmäinen tavoite oli hakutoiminnon hyötyjen viestintä ja saada potentiaalinen asiakas ottamaan yhteyttä.
Teknisen tuotteen hyödyt tuodaan sivuston käyttäjälle ilmi erilaisten tekstisisältöjen, videoiden ja hakudemon avulla. Hinnatkin päätettiin laittaa näkyvästi esille kevyen hintalaskurin voimin. Käyttäjää ohjaillaan kevyesti kohti yhteydenottoa.

Mitä mieltä asiakas oli?

”Sivututkan toiminta oli mutkatonta ja asiantuntevaa. Kaikesta huokui innostunut tekemisen meininki, joka heijastui koko projektin läpivientiin. Suunnittelun ja toteutuksen taso oli jopa parempaa kuin etukäteen odotimme.”