Vuosi

2021

Nämä tehtiin

  • Verkkosivujen suunnittelu
  • WordPress toteutus
  • Sisällöntuotanto

Tekijät

  • Sivututka
  • Valu Digital

Tavoitteet

  • Ratkaisun tunnettuuden lisääminen ja hyötyjen vakuuttaminen sidosryhmille
  • Luoda verkkosivut ratkaisumyynnin tueksi

Headupilla nopeutta ja tietoturvaa.

Headup on Valu Digitalin kehittämä kaikille avoin tuote, jonka avulla WordPress verkkosivut voidaan toteuttaa täyttämään tiukimmatkin tietoturva- ja nopeusvaatimukset. Rajallisten resurssien vuoksi Valu päätyi ulkoistamaan Headup tuotesivuston suunnittelun, toteutuksen ja osan sisällöntuotannosta Sivututkalle.

Headup verkkosivut

Kuinka viestiä teknisestä ratkaisusta eri kohderyhmille?.

Haasteena verkkosivujen suunnittelussa oli teknisestä ratkaisusta viestiminen eri kohderyhmille loppukäyttäjistä koodareihin. Miten saada haluttu viesti perille nostaen Headupin tunnettuutta ja vakuuttavuutta?

Lähdimme hakemaan ratkaisua toteuttamalla erilaisia sisältöjä eri kohderyhmille. Loimme Headup toteutuksen potentiaaliselle ostajalle soveltuvuuden testitoiminnallisuuden ja asiakastarinat. Kumppaneille ja kehittäjille taas kerrotaan mm. ratkaisun headless-teknologiasta ja avoimuudesta.

Ominaisuuksista viestimisen mausteeksi loimme myös pieniä animointeja.

Soveltuvuustesti helpottamaan valinnan vaikeutta.

Headup ei ole kaikille soveltuva ratkaisu. Monesti perinteisempi WordPress toteutus on loppuasiakkaalle kustannustehokkaampi ja kevyempi valinta. Tämä aiheutti suunnittelussa pientä päänraavintaa. Mistä verkkosivujen tekniikkaa ymmärtämätön ostaja tietää, että soveltuuko Headup juuri hänen tarpeisiinsa?

Perinteisen ja Headup ratkaisun välistä valinnan vaikeutta helpottamaan toteutimme verkkosivuille iltapäivälehtien sivuiltakin tutun testitoiminnallisuuden. Testi kysyy käyttäjältä muutaman monivalintakysymyksen. Vastausten perusteella sivusto kertoo käyttäjälle onko Headup ratkaisu hänen tarpeisiinsa soveltuva.

Headup testi
Headup verkkosivut läppärillä ja mobiilissa

Animoinnilla syvyyttä viestintään.

Teknisen ratkaisun hyödyistä viestiminen menee helposti tekstipuuroksi. Hyötyjen viestimisessä ei valokuvistakaan ole tässä tapauksessa hirveästi iloa. Mikä neuvoksi?

Hyötyjen visuaalinen viestintä päätettiin hoitaa graafisia elementtejä animoimalla. Animoinnit ovat herkästi häiritsevää sisältöä, joten valta niiden aktivoimiseksi annettiin käyttäjälle itselleen. Staattiselta vaikuttavat grafiikat heräävät eloon kursorilla tai napauttamalla.

Näin toteutetut animoinnit tukevat hyötyjen viestintää, tuoden samalla pientä visuaalista karkkia ja vakuuttavuutta sivuille.

Asiantuntija auttaa.

Verkkosivujen ostajalle voi soveltuvuustestistä, referenssitarinoista ja muustakin sisällöstä huolimatta jäädä kysymyksiä Headupista. Kiireisimmät ostajat eivät ehdi sivuja pitkään edes selailla. Tämän vuoksi sivusto ohjailee kävijää hellästi ottamaan yhteyttä tai varaamaan varttitunnin konsultoinnin Valun teknologiajohtajan kanssa.

Toteutimme verkkosivut kaksikielisenä ja sisällöt luonnollisesti WordPressin lohkoeditorilla hallittavaksi.

Mitä mieltä asiakas oli?

Kari Turunen, Valu Digital

Jämäkkä projektin läpivienti ja mutkaton palveluasenne. Pidän myös Sivututkan ennakkoluulottomasta otteesta ideoinnissa.”

- Kari Turunen, Valu Digital