Sivututkan blogi

Vinkkejä ja ajatuksia verkkosivuista, WordPressistä ja yrittäjyydestä. Tilaa uutiskirje, niin saat ilmaiset vinkit suoraan sähköpostiisi sunnuntaiaamuisin!

Uutiskirjeen tilaaminen on täysin turvallista eikä sido sinua mihinkään. Voi peruuttaa tilauksen milloin vain.

Katsot aihetta: Yrittäjyys

Näytä kaikki kirjoitukset
31.10.2019

Sometus ilman suorituspaineita

Somettamisella on yrittämisen kannalta hyvät ja huonot puolensa. Monille se on tilaisuus kasvattaa firman brändiä tai vähintäänkin tuupata omaa naamaa maailman nähtäville. Jos taas kuulut siihen toiseen ryhmään, niin arvaat mitä aion sanoa. Toisille sosiaalisessa mediassa esiintyminen aiheuttaa...

Jussi Korhonen
31.7.2019

Onnistunut verkkosivuprojekti – Miten voit arvioida projektin vaiheita?

Kaikissa itseään kunnioittavissa digitoimistoissa ollaan kiinnostuneita asiakastyytyväisyydestä. Jotkut rohkelikot uskaltavat jopa mitata sitä. Projektin aikana tyytyväisyyteesi vaikuttaa voimakkaasti kaksi seikkaa: Kuinka hyvin tunnet olevasi kärryillä: Osaako verkkopajasi kommunikoida sinulle mitä...

Jussi Korhonen
31.3.2019

Onnistunut verkkosivuprojekti – Mitä sinulta vaaditaan?

Kirjoitin pari artikkelia takaperin luovassa projektissa onnistumisesta projektin toteuttajan silmin. Nyt on aika tehdä sama uudestaan työn ostajan eli sinun näkökulmastasi. Perusodotukset Kaikilla digitoimistoilla on omat odotuksensa ja oletuksensa sinun osuudellesi ja työpanoksellesi projektissa....

Jussi Korhonen
28.2.2019

Sivututkan läpileikkaus 2019

Kävin viime kirjoituksessani läpi Sivututkan vuoden 2018 onnistumisia ja mokia. Lupailin myös kirjoittaa tarkemmin raha-asioista, kunhan luvut tarkentuvat. Kirjoitus paisuikin vähän isommaksi katsaukseksi meidän toiminnasta, joten jos pelkästään numerot kiinnostavat, niin tästä voi pikakelata...

Antti Rauhala
28.1.2019

Sivututkan vuosi 2018 – miten meni noin niinku omasta mielestä?

Otetaanpa katsaus Sivututkan viime vuoteen. Mitä tehtiin, missä onnistuttiin, mikä meni metsään? Itselläni päällimmäisenä asiana viime vuodesta on jäänyt mieleen ajoittain järjetön työmäärä. Kesäloma typistyi yhden viikon mittaiseksi, jonka lisäksi ehti onneksi pitää parin viikon paussin...

Antti Rauhala
30.11.2018

Luovassa projektissa onnistuminen

Kun vuosia takaperin asiakas soitti meille ja sanoi haluavansa kotisivut, me olimme iloisia ja innokkaita. Vastauksemme oli luokkaa "Loistavaa! Eiköhän aloiteta projekti. Vastaatko näihin uusia verkkosivuja koskeviin kysymyksiin ekana sähköpostilla kiitos". Oli kiire päästä tekemään, ja palvella asiakasta...

Jussi Korhonen
28.10.2018

Yritysilmeen ja brändäyksen ero

Miltä näyttää vastaan miltä tuntuu Termit brändi ja yritysilme menevät usein sekaisin. Monet yrittäjät ajattelevat, että brändi tarkoittaa yritysilmettä. He ovat osittain oikeassa: yritysilme on osa yrityksen brändiä. Yritysilme tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, miltä yritys näyttää....

Jussi Korhonen
8.8.2018

Oululainen sanakirja kotisivujen ostajalle

Jos haet verkkosivuille toteuttajaa, joudut juttusille monenlaisten myyntiheikkien ja yrittäjien kanssa. Osa heistä ei ole vielä kadottanut empatian tajuaan, ja he puhuvat kanssasi ymmerrettävällä sanastolla. Siis sellaista kieltä, jota alan ulkopuolinenkin ymmärtää. Sitten ovat ne muut, jotka...

Jussi Korhonen
26.3.2018

Millainen on hyvä logo?

Artikkelia päivitetty 28.2.2019 Lisätty osio "Miten hankit hyvän logon" Kuten kaikki graafinen suunnittelu, logojenkin tekeminen on oma taiteen lajinsa. Logot ovat siitä uniikkeja, että niiden osa yrityksen identiteettiä on hyvin merkittävä. Siksi logoihin liittyy tiettyjä vaatimuksia, joita perinteisessä...

Jussi Korhonen
2.2.2018

Laadukas on tyhmä sana

Laatu-sanan keksijä halusi kaiketi viestiä lyhyemmin, että tuote on hyvä. Sanoin kaiketi, koska laatu-sanan merkitys on ollut retuperällä jo pitkän aikaa. Tätä kirjoittaessa menin erään ison ja tunnetun suomalaisen verkkokaupan sivuille. Haaveilen läskipyörästä, joten otin fatbike-kategoriasta auki...

Jussi Korhonen

Räätälöidyt kotisivuratkaisut

Kotisivupalvelumme

Toteutamme sinulle räätälöidyn ja oikeita tuloksia tuottavan WordPress kotisivupaketin, olitpa sitten yhden tai 50 henkilön yritys.