Sivututkan blogi

Vinkkejä ja ajatuksia verkkosivuista, WordPressistä ja yrittäjyydestä. Tilaa uutiskirje, niin saat ilmaiset vinkit suoraan sähköpostiisi sunnuntaiaamuisin!

Uutiskirjeen tilaaminen on täysin turvallista eikä sido sinua mihinkään. Voi peruuttaa tilauksen milloin vain.

Katsot aihetta: Yrittäjyys

Näytä kaikki kirjoitukset
30.11.2018

Luovassa projektissa onnistuminen

Kun vuosia takaperin asiakas soitti meille ja sanoi haluavansa kotisivut, me olimme iloisia ja innokkaita. Vastauksemme oli luokkaa "Loistavaa! Eiköhän aloiteta projekti. Vastaatko näihin uusia verkkosivuja koskeviin kysymyksiin ekana sähköpostilla kiitos". Oli kiire päästä tekemään, ja palvella asiakasta...

Jussi Korhonen
28.10.2018

Yritysilmeen ja brändäyksen ero

Miltä näyttää vastaan miltä tuntuu Termit brändi ja yritysilme menevät usein sekaisin. Monet yrittäjät ajattelevat, että brändi tarkoittaa yritysilmettä. He ovat osittain oikeassa: yritysilme on osa yrityksen brändiä. Yritysilme tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, miltä yritys näyttää....

Jussi Korhonen
8.8.2018

Oululainen sanakirja kotisivujen ostajalle

Jos haet verkkosivuille toteuttajaa, joudut juttusille monenlaisten myyntiheikkien ja yrittäjien kanssa. Osa heistä ei ole vielä kadottanut empatian tajuaan, ja he puhuvat kanssasi ymmerrettävällä sanastolla. Siis sellaista kieltä, jota alan ulkopuolinenkin ymmärtää. Sitten ovat ne muut, jotka...

Jussi Korhonen
26.3.2018

Millainen on hyvä logo?

Kuten kaikki graafinen suunnittelu, logojenkin tekeminen on oma taiteen lajinsa. Logot ovat siitä uniikkeja, että niiden osa yrityksen identiteettiä on hyvin merkittävä. Siksi logoihin liittyy tiettyjä vaatimuksia, joita perinteisessä taiteessa ei ole. Mikä logo oikeasti on? Logo on erityinen tapa kirjoittaa...

Jussi Korhonen
2.2.2018

Laadukas on tyhmä sana

Laatu-sanan keksijä halusi kaiketi viestiä lyhyemmin, että tuote on hyvä. Sanoin kaiketi, koska laatu-sanan merkitys on ollut retuperällä jo pitkän aikaa. Tätä kirjoittaessa menin erään ison ja tunnetun suomalaisen verkkokaupan sivuille. Haaveilen läskipyörästä, joten otin fatbike-kategoriasta auki...

Jussi Korhonen
1.10.2017

Kotisivujen ostaminen

Olet päättänyt, että nyt ne kotisivut lopultakin uudistetaan. Tiedät, että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Tämän ohjeen avulla kommunikoit kotisivusuunnittelijalle tehokkaasti ja pyydät oikeita asioita heti aluksi, jotta saat rahoillesi parhaiten vastinetta etkä jää ansaan. Jos tekstiä tuntuu...

Jussi Korhonen
5.9.2017

Sivututkan sivustouudistus ja uusi ilme – näin se tapahtui

Kotisivuja tekevällä yrityksellä tulisi olla omat kotisivut terässä, vai mitä? Samoin kuin monilla asiakkaillamme, omat nettisivumme ovat se paikka, mistä ihmiset ja uudet asiakkaat meidät löytävät. Siispä omat kotisivumme ovat jatkuvan kehittelyn ja ideoinnin kohteena. Näitä kertyneitä ideoita...

Antti Rauhala
10.8.2017

Chat kotisivuille – Modernin asiakaspalvelun merkitys

Palvelujen tarpeellisuus määräytyy kuluttajakunnan mukaan. Kun asiakas päättää kääntyä neuvoa antavan asiakaspalvelun puoleen, hän tekee sen joko puhelimitse tai sähköpostitse - tai vuonna 2017, chat-palvelun kautta. Kahden viimeisimmän Internet-sukupolven myötä chat-palvelusta on muodostunut...

Jussi Korhonen
3.7.2017

5 vinkkiä Google Analytics kävijäseurannan käyttöön aloittelijalle

Google Analytics on tehokas työkalu, jonka avulla pääset seuraamaan tarkkaa dataa kotisivujesi kävijöistä ja heidän käyttäytymisestään. Tämä kätevä apuri on paras kaverisi, kun haluat ymmärtää miten tehokkaasti sivustosi oikeasti toimii. Google Analytics kertoo sinulle mm. nämä asiat: ...

Antti Rauhala
26.6.2017

Ilmaiset kotisivut – Mikä kotisivuissa oikeasti maksaa?

Tyhjästä on oikeasti paha nyhjäistä. Juuri perustettujen yritysten omistajilla on niin sanotusti 99 ongelmaa, eikä rahan paljous ole yksi niistä. Oletko miettinyt kotisivuja yrityksellesi, mutta sinua ahdistaa käyttää rahaa sivuihin? Apua on saatavilla enemmän kuin tiedätkään. Sanon sen nyt heti...

Jussi Korhonen

Räätälöidyt kotisivuratkaisut

Kotisivupalvelumme

Toteutamme sinulle räätälöidyn ja oikeita tuloksia tuottavan WordPress kotisivupaketin, olitpa sitten yhden tai 50 henkilön yritys.